Tuesday, December 8, 2009

စံပယ္ျဖဳျဖဴ ႏွင့္ ႏွင္းဆီနီနီ တုိ႔တြင္ကုိယ္စားျပဳမွဳမရွိ

ေမာ္ဒန္ကအစစ္အမွန္တရားကုိရုိးစင္းတိက်သည့္အမွတ္အသားတုိ႔ျဖင့္ေဖာ္ျပႏုိင္မည္ဟုယုံၾကည္သည္။
ျပႆနာက သည္အမွတ္အသားကေက်ာ္လြန္ျပီးအစစ္အမွန္တရားတခုခုကုိကုိယ္စားမျပဳႏုိင္မွာကုိပဲျဖစ္သည္။
ပမာဆုိရေသာ္ မွ်ားနတ္ေမာင္ပုံေလးကအခ်စ္စတင္မွဳ။ ဖူးစာ။ သုိ႔ေသာ္ဒီသေကႍတကုိေက်ာ္မျမင္ပဲ
ဟုိကေလးမွ်ားတစ္စင္းနဲ႔မူၾကဳိေၾကာ္ျငာႏွင့္တူတယ္ဆုိရင္သြားျပီ။ အမွတ္အသားသည္
သူကုိယ္စားျပဳလုိမွဳကုိေဖာ္ျပျခင္းငွာမစြမ္းသာေတာ့။
ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္မွာဒါကုိပူစရာမလုိေတာ့။ အမွတ္အသားေတြကသူ႔ဘာသာျဖစ္ေနတည္ေနတာ။
ျပင္ပကဘယ္အစစ္အမွန္တရားကုိမွကုိယ္စားမျပဳ။ ဒီေန႔ေခတ္ရဲ႕ကုိယ္စားျပဳပုံရိပ္ေတြဟာအစစ္အမွန္ေတြမဟုတ္
ျပန္ျပီးထုတ္လုပ္ဆင့္ပြားထားမွဳမ်ားသာျဖစ္သည္။ ေကာ္ပုိရိတ္ လုိဂုိ (LOGO) ေတြမွာဒီသေဘာကုိ
အထင္အရွားေတြ႔ရသည္။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္လက္ရာတခုတြင္ယွဥ္တြဲထားသည့္အမွတ္အသားမ်ား (sign)
သည္ဘာကုိမွကိုယ္စားမျပဳ။ အ၀ုိင္းေဘးတြင္ယွဥ္ထားေသာ ၾတိဂံပုံသည္သုံးပြင့္ဆုိင္အခ်စ္ဇတ္လမ္းကုိ
ကုိယ္စားမျပဳ။ သူ႔အဆင္ေျပသလုိဒီဇုိင္းဆင္ထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ သတင္းစာ တြင္ပုံရိပ္မ်ားတခုႏွင့္တခု
ယွဥ္ရွိေနေသာ္လည္း အဆက္အစပ္မရွိ။
ဒါဘာအဓိပၸါယ္လည္းဆုိသည့္ေမးခြန္းကမလုိေတာ့။ ေပ်ာက္သြားျပီ။
ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္၏အဆုိပါျပဳလုပ္ခ်က္မ်ားမွာမတူေသာကြဲျပားမွဳမ်ားအဆင္ေျပသလုိယွဥ္တြဲေနသည့္သေဘာမ်ဳိးပင္။
တခုျခင္းတြင္ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္မွဳရွိျပီးစုစည္းေဖာ္ျပမွဳသေဘာမသက္၀င္ေတာ့ေပ။
အလြန္ဆုံးက်ေနာ္တုိ႔လုပ္ႏုိင္တာက အမွတ္အသား တခုရဲ႕ေျပာႏုိင္ေတြးႏုိင္တဲ့အခ်က္ေတြကုိ အျခား
အမွတ္အသား တခုရဲ႕ျဖစ္ႏုိင္ေျခသေဘာတရားေတြနဲ႔ႏွဳိင္းယွဥ္ၾကည့္ဖုိ႔ျဖစ္သည္။ ႏွင္းဆီပန္းဟာဘာလဲ
ဓါးသြားဟာဘာသေဘာကုိဆုိခ်င္တာလဲ။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ဟာ ဒီ၂ခုၾကားကဆက္စပ္မွဳ ကုိလည္းမရွာ။
ႏွစ္ခုစလုံးကညႊန္းဆုိမဲ့ျပင္ပကအစစ္အမွန္တရားဆုိတာလည္းမရွိ ဟုဆုိသည္။ code ေတြက၀ွက္ထားတဲ့
အေျဖကုိရွာတာ decoding ဒါေမာ္ဒန္ ။ ခုပုံစံကုိေတာ့ transcoding လုိ႔ဆုိသည္။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္။
ငယ္ငယ္ကၾကည့္တဲ့ ပန္းစၾကႍာမွန္ေျပာင္းႏွင့္တူသည္။ တခါၾကည့္တယ္ လွည့္တယ္ ေနာက္တခါၾကည့္တယ္။
ပုံရိပ္တခုခ်င္းဆီမွာဘာအဓိပၸါယ္ရွိမလဲ။ မရွိ။ ရည္ရြယ္ခ်က္က မဆုံးႏုိင္တဲ့မ်ိဳးကြဲပုံစံေတြ
ဖန္တီးၾကည့္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပန္းစၾကႍမွန္ေျပာင္းဆုိေတာ့ဘုိးေတာ္ဘုရားေခတ္ကဟာေတြလုိ႔ဆုိၾကေပမည္။
ခုေခတ္တြင္တီဗီြ။ ခ်ယ္နယ္ေတြတခုျပီးတခုေျပာင္းၾကည့္သည္။ ျမ၀တီ ျမန္မာ့အသံ ကုိရီးယားကား သတင္း
ခလုတ္တခါႏွိပ္လုိက္တုိင္းပုံရိပ္ေတြကေျပာင္းေနသည္။

KZေက

3 comments:

  1. အစစ္အမွန္တရားကုိ သေကၤတေတြ အမွတ္အသားေတြနဲ. ေဖာ္ျပတဲ့ေနရာမွာ လူအမ်ားလက္ခံထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေဘာင္ထဲကျဖစ္ေနသေရြ. ျပႆနာမရွိနုိင္ဘူးထင္ပါတယ္။ ျပထားတဲ့ မွ်ားနတ္ေမာင္ရုပ္ ဥပမာလုိေပါ့ လူတုိင္းက အဲဒီအရုပ္ေလးကုိျမင္ရင္ ဒါဖူးစာေရးနတ္ကုိ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္တယ္ဆုိတာသိၾကပါတယ္။ ဒီဥပမာက တစ္ကမၻာလုံးက လက္ခံထားတဲ့ အသိတစ္ခုကုိ ညႊန္းဆုိေနတဲ့ Interpretation တစ္ခုေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္တုိ.ဆီက ပေဒါင္အမ်ဳိးသမီးေတြအေၾကာင္းစဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္…လည္ပင္းမွာ ေဘာ္ကြင္းေတြစြပ္ထားရင္ တင့္တယ္လွပတယ္လုိ္. ယူဆၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်န္တဲ့ကမၻာကလူေတြက သူတုိ.ညႊန္းဆုိခ်င္တဲ့ အခ်က္ကုိ နားမလည္ သူတို.အညႊန္းရဲ. ေနာက္ခံအခင္းအက်င္းကုိလည္း သိမထားေတာ့ ထူးဆန္းတာတစ္ခုကလြဲလုိ. ဘာမွခံစားရမွာမဟုတ္ပါဘူး။
    ထုိ.အတူပဲ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲက သေကၤတတစ္ခု ဆုိပါေတာ့… ကဗ်ာေရးသူကေတာ့ သူတစ္ခုခုကို ခံစားလုိက္ရလုိ. ဒီသေကၤတနမိတ္ပုံကုိသုံးလုိက္တာပါ။ သူ.အတြက္ေတာ့ တစ္စုံတစ္ရာကုိ အတိအက် ခံစားလုိက္ရမွာအေသခ်ာပါ။ ဒါပမယ့္ ကဗ်ာဖတ္သူအတြက္ေတာ့ တစ္မ်ဳိးတစ္ဘာသာျဖစ္သြားျပီ။ သူကက်ေတာ့ ဒီသေကၤတနိမိတ္ပုံကုိ ကဗ်ာေရးသူ ခံစားရသလုိ ခံစားခ်င္မွခံစားရမွာပါ။ သူၾကိဳက္သလုိ၊ သူျမင္သလုိပဲ ခံစားမွာပါ။
    ဒီေနရာမွာ ကြဲလြဲမႈစတယ္လုိ.ထင္တာပါပဲ….ဘာလဲဆုိေတာ့ ကဗ်ာေရးသူ ေျပာျပခ်င္တဲ့ ညႊန္းခ်င္တဲ့ အညႊန္းခံနဲ. ကဗ်ာဖတ္သူ ခံစားသိျမင္လုိက္ရတဲ့ အညႊန္းခံ တစ္နည္းအားျဖင့္ အစစ္အမွန္တရားတုိ.ဟာ ထပ္တူညီခ်င္မွတူမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္မုိ.ပဲ ကဗ်ာေတြဖတ္ရတာ နားမလည္ဘူးျဖစ္လာတာပါ။
    ကြ်န္ေတာ့္အျမင္ေျပာရရင္ သေကၤတေတြဟာ တစ္စုံတစ္ခု အနည္းဆုံးေတာ့ စာေရးသူေျပာခ်င္တဲ့ အစစ္အမွန္တစ္ခုကုိ ညႊန္းဆုိနုိင္ပါတယ္ ။အမ်ားရဲ. သိစိတ္ကလက္ခံမႈ လက္မခံမႈကုိမူတည္ျပီးမွ ေရရွည္တည္တံ့တဲ့ နိမိတ္ပုံသေကၤတေတြ ျဖစ္လာနုိင္တယ္လုိ.ပဲ ကြ်န္ေတာ္လက္ခံပါတယ္။

    ReplyDelete
  2. ေနာက္တစ္ခု ေဆြးေႏြးခ်င္တဲ့အခ်က္တစ္ခုက ေအာက္မွာေရးထားတာေတြပါပဲ။

    “ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္မွာဒါကုိပူစရာမလုိေတာ့။ အမွတ္အသားေတြကသူ႔ဘာသာျဖစ္ေနတည္ေနတာ။
    ျပင္ပကဘယ္အစစ္အမွန္တရားကုိမွကုိယ္စားမျပဳ။”

    “တခုျခင္းတြင္ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္မွဳရွိျပီးစုစည္းေဖာ္ျပမွဳသေဘာမသက္၀င္ေတာ့ေပ။”

    ဒီအခ်က္နွစ္ခုဟာ တစ္ခုနဲ.တစ္ခု Logical ျဖစ္မေနပါဘူး…ေရွ.မွာေျပာထားတာက အမွတ္အသားေတြက သူ.ဘာသာျဖစ္တည္ေနျပီး ျပင္ပက ဘယ္အစစ္အမွန္တရားကုိမွ ကုိယ္စားမျပဳဘူးလုိ.ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒုတိယ ေဖာ္ျပခ်က္မွာေတာ့ တစ္ခုျခင္းမွာ ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္မႈရွိတယ္လုိ. ဆုိထားပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ တစ္ခုျခင္းဆီက ဘယ္လုိကုိယ္ပုိင္ျဖစ္ေနတာပါလဲ။
    စုစည္းေဖာ္ျပမႈသေဘာမသက္ေရာက္တာကေတာ့ ထားပါေတာ့။ စုစည္းဖုိ.လုိအပ္ရင္ စုစည္းမယ္။ မလုိအပ္ရင္ မစုစည္းဘူးေပါ့။ နားလည္နုိုင္ပါတယ္။
    ကြ်န္ေတာ္ထင္တာကုိ အခ်ဳပ္သေဘာေျပာရရင္ အစစ္အမွန္တရားတစ္ခုကုိ ညႊန္းဆုိဖုိ.ကိစၥဟာ သိစိတ္ရဲ.ေဘာင္ကုိ ဘယ္ေလာက္ထိခ်ဲ.ထြင္နုိင္မလဲဆုိတဲ့အခ်က္ေပၚမွာ မူတည္တယ္ထင္ပါတယ္။

    ဘာပဲျဖစ္ေစ…အခုလုိ ေရးသားေဝမွ်တဲ့အတြက္ေတာ့ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  3. comment ၂ခုကုိနံပါတ္တပ္ျပီးျပန္ေရးပါမယ္။
    ၁။ ေမာ္ဒန္ကနမိတ္ပုံသုံးတယ္။ သုံးတဲ့နမိတ္ပုံရဲ႕အနက္ (သုိ႔) ေနာက္ကြယ္မွာရွိေနတဲ့ အခ်က္တခု (ဆုိပါစုိ႔ reality) ကုိမေရာက္မွာပူရတာ။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကဒါကုိမပူဘူး သူကအဲသည္လုိနမိတ္ပုံမ်ဳိးမသုံးလုိ႔ ဒါကြာတယ္လုိ႔ဆုိခ်င္တာပါ
    ၂။ စေနေန႕။ဒီေန႔ဘဏ္ေန႔တ၀က္ပဲဖြင့္မည္။ က်ေနာ္ေရာက္သြားေတာ့ေစာသည္။ တံခါးပင္မဖြင့္ေသး။ သုိ႔ေသာ္ လူတေယာက္ေတာ့ေရာက္ေနျပီ။ အသားျဖဴျဖဴ ၀ဖုိင့္ဖုိင့္ ေရႊကုိင္းမ်က္မွန္နဲ႔ လက္ကုိင္အိတ္နဲ႔။
    ဥပမာေပးလုိေသာအေရးအသားပါ။ ေန႕တ၀က္သည္ အခ်ိန္သိပ္မရႏုိင္တာကုိေျပာခ်င္တာလား။ ဘဏ္ဆုိေတာ့ထိမ္းသိမ္းထားတာတခုခုကုိထုတ္သုံးမယ္ဆုိတဲ့ သေဘာလား။ sign ေတြကုိၾကည့္ျပီးစာသားထဲမွာမပါတဲ့ျပင္ပကconcept/ fact/ reality ေတြကုိရွာတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ဒါေတြကုိကုိယ္စားမျပဳပါ။
    အသားျဖဴတယ္။၀တယ္။ေရႊကုိင္းမွန္နဲ႕။လက္ကုိင္အိတ္။ မဟုတ္မွလြဲေရာ တရုတ္စီးပြားေရးသမားပဲ။ အဲသည္လုိစုစည္းေဖာ္ျပမွဳပုံစံမ်ဳိးမရွိပါ။ တခုခ်င္းမွာေတာ့ မ်က္မွန္ လက္ကုိင္အိတ္ လူနဲ႔လူ႔အသုံးအေဆာင္ေတြ ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္မွဳရွိႏုိင္ပါသည္။
    PS. ခုစာရုိက္ရင္းသက္ျပင္းသုံးခါခ်ပါသည္ ကုိယ့္ဆရာ။

    ReplyDelete