Saturday, January 23, 2010

သက္မွတ္ခ်က္၊အခ်ိန္ကာလႏွင့္ျမန္မာ့ပုိမုိလူ႔အဖြဲ႔အစည္း

ကုိလူ။ ။က်ေနာ္နဂုိက ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ကုိ၀ါဒတခုလုိ႔ထင္ထားတာဗ်။ မာ့က္စ္၀ါဒလုိေပါ့။
ကုိမူ။ ။မဟုတ္ဘူး။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ဆုိတာခုေခတ္ျဖစ္ေနတာေတြ၊ ခုကုိလက္ေတြ႔ဘ၀ထဲေတြ႔ျမင္ေနရတာေတြ။ လူေပၚမူတည္ျပီးအယူအဆေတြ၊ လက္ခံပုံေတြ ကြဲႏုိင္တာမ်ဳိးပါ။ မာ့က္စ္ မွာက်ေတာ့ လူ႔သမိုင္းဆုိတာ လူတန္းစားတုိက္ပြဲပဲ။ စီးပြားေရးကအဆုံးအျဖတ္ေပးတဲ့အစိတ္အပုိင္းတခုျဖစ္မယ္္။ အလုပ္သမားလူတန္းစားလြတ္ေျမာက္ ဖုိ႔ဆုိတာ အရင္းရွင္စံနစ္ကုိဖ်က္သိမ္းျပစ္ရမယ္။ ဒီအေျခခံကေနလြဲသြားရင္မာ့က္စ္ကုိ နားလည္ပုံလြဲေနတယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္တယ္။ ပု႔ိစ္ေမာ္ဒန္မွာက်ေတာ့ခုလုိတိတိက်က်ဘာကုိေျပာရမလဲဆုိတာေမးလာရင္ေျဖရခက္မယ္။
ကုိလူ။ ။ဒါဆုိခင္ဗ်ားခုေျပာေနတာေတြကမေသခ်ာဘူးေပါ့။
ကုိမူ။ ။ခုက်ေနာ္္ေျပာခဲ့တာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ Jameson ရဲ႕အယူအဆေတြပါ။ အဓိကအေနနဲ႔ Fredric Jameson’s Interpretation of Postmodernism ဆုိတဲ့ ေကာ္လုိရာဒုိတကၠသုိလ္က Religious Studies ပါေမာကၡ Ira Chernus ရဲ႕ စာတမ္းကုိအေျခခံျပီးေျပာၾကည့္တာ။ တျခားဟုိနဲနဲဒီနဲနဲ ဖတ္ထားတာေလးေတြ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြ ပါသြားတာေတာ့ရွိတာေပါ့ေလ။ Chernus ကလည္း ဂိ်မ္းဆင္ရဲ႕ Postmodernism, or the Cultural Logic of Late Capitalism ကုိအေျခခံျပီး အက်ဥ္းျပန္ေရးထားစိစစ္ထားတာပါ။ မူရင္းဂ်ိမ္းဆင္ရဲ႕အေရးအသားမွာေတာ့ အေၾကာင္းအရာပုိစုံတာေပါ့။ ဗင္ဂုိးနဲ႔အင္ဒီ၀ါးဟုိး ပန္ခ်ီကားေတြ ေနာက္ပုိင္းဓါတ္ပုံေတြ ႏွဳိင္းယွဥ္ျပီးေခတ္ေတြကုိေ၀ဖန္တာ၊ ဘာသာစကားကဗ်ာေတြကိုေဆြးေႏြးတာ ခ်ဥ္းကပ္တာ၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ဗိသုကာလက္ရာေတြ၊ ဗီဒီယုိ၊ ရုပ္ရွင္၊ ေပါ့ပ္ယဥ္ေက်းမွဳ စုံတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ အေရးအသားက က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ နားလည္ရခက္ေနပါတယ္။ သိခ်င္လြန္းလုိ႔ဆက္စပ္သမွ်လုိက္ရွာေတာ့ Chernus ကုိေတြ႔တယ္။ အဲတာေလး ခုျပန္ေျပာၾကည့္တာပါ။ က်ေနာ္ကပညာရွင္မဟုတ္၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကြ်မ္းက်င္သူလည္းမဟုတ္ပါဘူး။
ကုိလူ။ ။ဒါၾကြားစရာလားဗ်ာ။ ဟုတ္ျပီဒါကတပုိင္း၊ ခင္ဗ်ားေျပာတယ္၊ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ဆုိတာခုျဖစ္ေနတာဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာခုျဖစ္ ေနတာဟာ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ေခတ္ထဲေရာက္ေနျပီေျပာႏုိင္သလား၊
ကုိမူ။ ။ခက္တာကယွဥ္ေျပာလုိ႔မရတာပါ၊ အေနာက္ကသူေတြကသူတုိ႔ျဖတ္သန္းပုံ၊ ယဥ္ေက်းမွဳ အေတြးအေခၚနဲ႔သူတုိ႔ေရာက္ေနတဲ့ေနရာတခုအေၾကာင္းေျပာတာကုိ က်ေနာ္တုိ႔က တုိက္ရုိက္ဆြဲကပ္ၾကည့္လုိ႔မရႏုိင္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြက်ေနာ္တုိ႔ခံစားၾကည့္လုိ႔ရႏုိင္တာေတြရွိေပမဲ့ ဂ်ိမ္းဆင္ကပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ဆုိတာ အရင္းရွင္ေခတ္ေႏွာင္းဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ဆီမွာ ဘယ္အရင္းရွင္စံနစ္ကုိ ဘယ္လုိေႏွာင္းရမလဲ။ ေခတ္ကာလအပုိင္းအျခားကုိတည္ျပီးကုိယ့္ဆီကသြင္ျပင္လကၡဏာကုိေျပာရမလား၊ သေဘာတရားနဲ႔သတ္မွတ္ခ်က္ကုိတည္ျပီး ေခတ္ကုိပုိင္းရမလား စဥ္းစားဖုိ႔ျဖစ္လာတယ္။
ကုိလူ။ ။သုိ႔ေပမယ့္ သူ႔ေယဘူယ်သတ္မွတ္ခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ မီဒီယာ၊ ေၾကာ္ျငာ၊ ႏုိင္ငံစုံေကာ္ပုိေရးရွင္းတုိ႔ဆုိတာေတြက အျပည့္အ၀မဟုတ္ေပမဲ့ တစိတ္တပုိင္းေတာ့ရွိေနတယ္ေနာ္။ ျပီးေတာ့ ဂလုိဘယ္ေခတ္ဆုိေတာ့ ကုိယ့္အကန္႔နဲ႔ကုိယ္ခြဲေျပာရခက္ႏုိင္တာေတြလည္းရွိမယ္ေနာ္။
ကုိမူ။ ။ ေခတ္မွီနည္းပညာသုံး မီဒီယာ၊ အင္တာနက္၊ မုိဘုိင္းဖုန္း၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ပုံရိပ္ေတြက အားနည္းေနပါေသးတယ္။ ရန္ကုန္ျမဳိ႕ေဟာင္းၾကီးမွာကုိပဲ လုပ္ရပါဦးမယ္။ တီဗြီခ်ယ္နယ္ဘယ္ႏွစ္ခုရွိသလဲ။ တျခားကခ်ယ္နယ္ေတြကုိ ဘယ္ႏွစ္ခုဖမ္းႏုိင္ျပီလဲ။ အဆက္မျပတ္ထုတ္လႊင့္ေနတဲ့ အဆက္အစပ္မဲ့ ပုံရိပ္ေတြကုိက်ေနာ္တုိ႔ခံစားေနရျပီလား။ ျပီးေတာ့ႏုိင္ငံစုံစီးပြားေရး ေရစီးေၾကာင္း ထဲကုိက်ေနာ္တုိ႔မေရာက္ေသးဘူး။ စားသုံးသူယဥ္ေက်းမွဳ ထဲကုိမေရာက္တတ္ေသးဘူး။ စားသုံးသူလူ႕အဖြဲ႔အစည္းလုိ႔မေျပာႏုိင္ေသးဘူး။ သုိ႔ေသာ္ရွိေနတဲ့အေျခအေနနဲနဲေလးမွာပါ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ခံစားမွဳ အႏုပညာကုိဖန္တီးႏုိင္သူေတြကေတာ့ရွိႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ေမာ္ဒန္နဲ႔ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္အေရာအေႏွာဟာ ပုံမွန္ပါ။ ေျပာစရာေတြကေတာ့မ်ားပါတယ္။ ျပီးေတာ့ျမန္မာေတြရဲ႕ human flight ကဒီေန႔ေတြမွာအရမ္းမ်ားေနတယ္။ ဒါထူးျခားမွဳပဲ ျပီးေတာ့တေကြ႕မွာသက္ေရာက္မွဳတခုျဖစ္လာမွာပါ။
ကုိလူ။ ။ကဲဗ်ာ ႏုိင္ငံေရးစံနစ္အေျပာင္းအလဲတစုံတရာေပၚလာရင္ေကာ။ က်ေနာ္တုိ႔အမွီလုိက္ျဖစ္စဥ္ေလး ဘာေလးမရွိႏုိင္ဘူးလား။
ကုိမူ။ ။ခင္ဗ်ားက်ေနာ့္ကုိမတန္မရာေတြေျပာခုိင္းေနျပီကုိး။ ခင္ဗ်ားသိခ်င္တာကုိက်ေနာ္သိသေလာက္ ေျပာျပီးျပီေလ။ ေတာ္ၾကရေအာင္ပါ။
ကုိလူ။ ။နဲနဲေလာက္ေတာ့က်ိတ္ထဲ့စမ္းပါဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားကုိ၀ုိင္းဆဲရင္ က်ေနာ္ကၾကည့္မေနပါဘူးေလ။
ကုိမူ။ ။ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္သမားတခ်ဳိ႕ေျပာၾကတယ္။ ျပသနာကုိမေတြ႔ရင္ကုိယ္ဟာျပသနာရဲ႕အစိတ္အပုိင္းတခုပဲတဲ့။ ခုခင္ဗ်ားကက်ေနာ့္ကုိျပသနာရွာခုိင္းေနတာပဲဲ။ ႏိုင္ငံေရးအရေျပာရင္ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးဟာ ေမာ္ဒန္ႏုိင္ငံေရးထဲမွာပါ။ ဒီမုိကေရစီကုိ သြားဖုိ႔ၾကဳိးစားေနတယ္။

KZေက

No comments:

Post a Comment