Saturday, April 10, 2010

အရင္းလား အျမတ္လား ခြက္ခြက္လန္ေတာ့မလား ႏုိင္ငံေရးခ်ိန္ခြင္လွ်ာ

ကုိလူ

ခ်က္ခ်င္းစာမျပန္ျဖစ္ဘူးဗ်ာ
မအားဘူးဆုိတာက တကမာၻလုံးသုံးေနၾကတဲ့ ဆင္ေျခၾကီးဆုိေတာ့ခင္ဗ်ားလည္းၾကဳိက္မယ္မထင္ဘူး
စေျပာရမယ္ဆုိရင္ျဖင့္ က်ေနာ့္ကုိခင္ဗ်ားသိပ္ျပီးတြက္မထားေစ့ခ်င္ဘူး
က်ေနာ္ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ပုိလက္တစ္ေရးခ်င္တယ္ဆုိတာက က်ေနာ့္ဆႏၵသက္သက္မွ်သာပါ
တကယ္ေတာ့ ဂ်ိမ္းမ္ဆင္ (ေဂ်မဆင္လုိ႔တခ်ဳိ႕ဆရာမ်ားသုံးၾကပါတယ္) နဲ႔ပတ္သက္ျပီးက်ေနာ္ေဆြးေႏြးရာမွာ
ခင္ဗ်ားတခုသတိထားမိမလားပဲ
သူဟာ ေမာ္ဒန္ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ ကုိခြဲရာမွာ mode of production ကုိအခ်က္တခ်က္အေနနဲ႔ကုိင္သြားပါတယ္။
က်ေနာ့္ပုိ႔စ္ကုိဖတ္တဲ့သူတဦးကေတာင္ အညမည တုိ႔ဘာတုိ႔နဲ႔ဆက္စပ္ျပီးကြန္႕မင့္တခုေပးသြားခဲ့ေသးတယ္။
သူ႔ comment ကုိက်ေနာ္နားလည္ႏုိင္ပါတယ္၊ ဒါဆုိရွယ္လစ္စီးပြာေရးကုိက်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံမွာ အနည္းဆုံး နာမည္အရပဲျဖစ္ျဖစ္
အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ၾကဳိးစားခဲ့ၾကတာကိုး။ ဒီစကားလုံးေတြနဲ႔က်ေနာ္တုိ႔ယဥ္ပါးခဲ့ၾကတယ္။
သုိ႔ေသာ္ခင္ဗ်ားေသခ်ာခ်ိန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ျဖင့္ ဂ်ိမ္းဆင္ဟာ production ကိုကနဦးေျပာခဲ့ေပမဲ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ
consumption ဘက္ကုိကူးသြားခဲ့တယ္။
ဒါ မာ့က္စ္ နဲ႔ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္ လမ္းခြဲထဲကတခုပါ။
ဒီလုိေျပာေတာ ခင္ဗ်ားက ကုိယ့္လူ မာ့က္စ္ကုိဘယ္ေလာက္သိလုိ႔လဲေမးလာရင္ ဟုိလူဒီလူေတြ ဟုိဟုိဒီဒီေျပာၾကတာထက္
္ပုိမသိဘူးလုိ႔ပဲေသခ်ာေပါက္ေျပာလုိက္ပါတယ္၊
ႏုိ႔ ဒီလုိဆုိရင္ျဖင့္ ျမန္မာျပည္မယ္ အဆက္ဆက္က လက္၀ဲဆရာမ်ားက မာက့္စ္ကုိ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ တခုခုေတာ့ေရးခဲ့သင့္တယ္လု႔ိ
က်ေနာ္က ထမင္းေရလွ်ာပူလႊဲရေတာ့မွာပဲ။
က်ေနာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ အရင္းက်မ္းကုိ ဖတ္ဖူးဖုိ႔ေ၀းလုိ႔ျမင္ပင္မျမင္ဘူးပါဘူး။
က်ေနာ့္မိတ္ေဆြတဦး အေရွ႕ဖ်ားအာရွႏုိင္ငံတခုမွာ MBA သြားတက္ျပီး အျပန္မွာေတြ႔ၾကေတာ့
သူကအားရ၀မ္းသာ က်မ္းရင္းကုိ၀ယ္လာေၾကာင္းေျပာတယ္။ အင္း ၂၀၀၇/၈ ေလာက္ကထင္တာပဲ။
က်ေနာ္ကေတာ့စိတ္ထဲကေျပာလုိက္ပါတယ္။
ကမၻာၾကီးက အရင္းက်မ္းစိတ္မ၀င္စားေတာ့ဘူး အျမတ္က်မ္းနဲ႔ပါတ္သက္လုိ႔ဘာပါလဲလုိ႔။
အဲဒါေလ ခုက်ေနာ္ေျပာတာ။ ပုိ႔စ္ေမာ္ဒန္က consumption ဘက္ကုိဓါတ္က်ေနျပီဆုိတာ။
ဒါဟာ ဂ်ိမ္းဆင္တေယာက္ထဲနဲ႔က်ေနာ္ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္တာမဟုတ္ရပါ။
ခင္ဗ်ားသိပါတယ္။ ဘုိးဒရီးယား လည္းဒီ consumption ကုိကုိင္ခဲ့တာပါပဲ။
သူက Society of Consumption ဆုိတဲ့အထိကုိခ်ဥ္းကပ္တာပါပဲ။ က်မ္းရင္းလုိ႔ထပ္ေမးလာရင္ျဖင့္
က်ေနာ္လည္းမဖတ္ဘူးပါ။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ရဲ႕ Selected Writing ေတြက်ေနာ္နဲနဲေတာ့တီးေခါက္မိပါတယ္။
ဖတ္ဖူးသူ ဆရာ့ဆရာ မ်ားရဲ႕ႏုိ႔သက္ခံဆုိ႔ဖုိ႔ေစာင့္ေသာ္လည္း ဘာမွမေတြ႔ရပါ။
ဒါနဲ႔ပဲ က်ေနာ္လည္းမရဲေသာ္လည္းေျပးခဲေစေပါ့ဗ်ာ။ နဲနဲနဲ႔ၾကဲၾကဲ၀ုိင္းဖုိ႔စိတ္ကူးမိပါတယ္။
ဆင့္ငါးဆယ္နဲ႔ ငါးၾကင္းေခါင္းကုိင္ဖုိ႔ ဘလူးေလဘယ္ေသာက္ဖုိ႔ၾကံစည္တာမဟုတ္ရပါ။
သုိ႔ေသာ္ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံေရးနဲ႔ နီးစပ္တာေျပာၾကမယ္ဆုိရင္ျဖင့္
က်ေနာ္လည္းအားေမြးရပါဦးမယ္။
ကြဲလြဲစရာေတြရွိလာႏုိင္တာကိုး။ က်ေနာ္တုိ႔ဟာကြဲလြဲတာကိုလက္ခံဖုိ႔အဆင္သင့္မျဖစ္ၾကေသးဘူး။
ဒါဏ္ရာေတြကေသြးမတိတ္ေသးဘူးကုိး။
ငါကုိင္မိတဲ့မီးကပုိပူတယ္ဆုိၾကသကုိးဗ်။ အခ်ိန္ယူၾကရဖုိ႔ဆုိတာကလည္းႏွစ္ ၂၀ေက်ာ္။
ဆက္ၾကေသးတာေပါ့ဗ်ာ။

ခ်စ္ခင္စြာ
ကုိမူ

KZေက

No comments:

Post a Comment